Page 14 - Aygaz Dünyası - Sayı:56
P. 14
İÇİMİZDEN BİRİ
iletenlerin, yaptıkları işten daha
iyisini çıkarabilme istekleri olması
çok değerli.
Aykargo projesi normal koşullarda
bir pazarlamacının el atmayaca-
ğı bir alandı, Aygaz bayilerinden
farklı bir boyutta yararlanmak ola-
ğanüstü bir fikirdi. Fikri yaratan ar-
kadaşlarımızın enerjisi ve Aygaz’ın
gücüyle proje öyle güzel gelişti ki
grup içi ve grup dışı destekler aldı.
İnovasyon kültürüyle Aykargo gibi
bir şirketi yaratmak çok değerli.
Şu anda inovasyon tünelinde pek
çok projemiz var, umarım onların
da bu seviyeye geldiğini görebili-
riz. Aygaz Mini, Mini için yaratılan
ocaklar, Aygaz Maksi ve Maksi Ka-
ravan tüpleri de bu yenilikçiliğin,
kurum içi girişimciliğin bir ürünü-
dür. Her zaman, “Şans hazır olanın
yanındadır.” derim, şansı yakala-
mak için çok çalışmak gerektiğine
inanırım. Çalışmadan gelen şansa
güvenmem bu nedenle yeni muci-
12 zeler yaratmak için çok çalışmaya
devam etmemiz gerekiyor.
Kurum içi girişimcilik, Aygaz’da “Bu iş çok küçük” diyerek kabul
oldukça önem verilen bir konu. edilmeyebilir ama kurum içi gi- Aygaz’ın yakın geleceğe dair
Sizce hem kurumlar hem de rişimcilik sayesinde şirket yöne- planları hakkında neler söylemek
Aygaz için bu konuyu olmazsa timlerine, “yenilikçilik” kavramının istersiniz?
olmaz haline getiren nedir? gerekliliği yayılmaya başladı. Bu sene Aygaz’ın 60’ıncı yılı ve
Bana göre kurum içi girişimcilik, Şirketler boyut olarak önemsiz kendimizi geleceğin müşterisine
pazarlamanın temellerinden olan olabilecek iş projelerine bile des- göre tanımlamamız ve biçimlen-
yenilikçiliğin yeni şeklidir, şirketle- tek vermeye başladılar. Kurum içi dirmemiz gerekiyor. Ürünlerimizi
rin vazgeçilmezidir. Yenilikçilikten girişimcilik kavramının, şirketlere geliştirirken odak noktamız bu.
uzaklaşan şirketler yok olmaya ihtiyaç duydukları hayal ortaklarını Aygaz aynı zamanda küresel bir
mahkumdur; yenilikçiliğe hizmet sağladığını düşünüyorum. Fikrini şirket olmanın temellerini atı-
edecek, yardım edecek her kanalı yor. Londra’da da LPG ticaretine
gönülden destekliyorum. Pazarla- başladık, Bangladeş’e yaptığımız
macı, yenilikçi olmak zorundadır, ‘Ben çocukken Aygaz yatırımla önemli bir adım attık.
şirketin 12-24 ayını düşünmelidir. Bu girişimler, Aygaz’ın birikimini
Bu nedenle kurum içi girişimcilik mutfağımızda ve uluslararası boyutlarda kullana-
kavramı ve inovasyon disiplini yeni salonumuzdaydı; bugün bileceğini gösteriyor ve bunları
görevimin en büyük hediyeleriydi. balkonumuzda, arabamızda, gördüğüm için kendimi çok şanslı
Çok sevinerek bu konulara daldım. hissediyorum.
bahçemizde, çadırımızda,
İnovasyon disiplininin şirketlere karavanımızda. Aygaz her zaman Geleceğin müşterisinin profilini
büyük fayda sağladığını düşünü- hayatımızın içinde olacak, bu nasıl çizersiniz?
yorum. Büyük şirketler genelde Y kuşağı ile ilk karşılaştığımız
risk almak istemezler, karar alırken bize çok büyük güven veriyor.’ zamanları hatırlıyorum, onlarca
çok zorlanırlar veya yeni projeler eğitime katılmıştım. Şimdi Z kuşa-