Page 14 - Aygaz Dünyası - Sayı:56
P. 14

İÇİMİZDEN BİRİ



                                                                                 iletenlerin, yaptıkları işten daha
                                                                                 iyisini çıkarabilme istekleri olması
                                                                                 çok değerli.

                                                                                 Aykargo projesi normal koşullarda
                                                                                 bir pazarlamacının el atmayaca-
                                                                                 ğı bir alandı, Aygaz bayilerinden
                                                                                 farklı bir boyutta yararlanmak ola-
                                                                                 ğanüstü bir fikirdi. Fikri yaratan ar-
                                                                                 kadaşlarımızın enerjisi ve Aygaz’ın
                                                                                 gücüyle proje öyle güzel gelişti ki
                                                                                 grup içi ve grup dışı destekler aldı.
                                                                                 İnovasyon kültürüyle Aykargo gibi
                                                                                 bir şirketi yaratmak çok değerli.
                                                                                 Şu anda inovasyon tünelinde pek
                                                                                 çok projemiz var, umarım onların
                                                                                 da bu seviyeye geldiğini görebili-
                                                                                 riz. Aygaz Mini, Mini için yaratılan
                                                                                 ocaklar, Aygaz Maksi ve Maksi Ka-
                                                                                 ravan tüpleri de bu yenilikçiliğin,
                                                                                 kurum içi girişimciliğin bir ürünü-
                                                                                 dür. Her zaman, “Şans hazır olanın
                                                                                 yanındadır.” derim, şansı yakala-
                                                                                 mak için çok çalışmak gerektiğine
                                                                                 inanırım. Çalışmadan gelen şansa
                                                                                 güvenmem bu nedenle yeni muci-
   12                                                                            zeler yaratmak için çok çalışmaya
                                                                                 devam etmemiz gerekiyor.
            Kurum içi girişimcilik, Aygaz’da   “Bu iş çok küçük” diyerek kabul
            oldukça önem verilen bir konu.     edilmeyebilir ama kurum içi gi-   Aygaz’ın yakın geleceğe dair
            Sizce hem kurumlar hem de          rişimcilik sayesinde şirket yöne-  planları hakkında neler söylemek
            Aygaz için bu konuyu olmazsa       timlerine, “yenilikçilik” kavramının   istersiniz?
            olmaz haline getiren nedir?        gerekliliği yayılmaya başladı.    Bu sene Aygaz’ın 60’ıncı yılı ve
            Bana göre kurum içi girişimcilik,   Şirketler boyut olarak önemsiz   kendimizi geleceğin müşterisine
            pazarlamanın temellerinden olan    olabilecek iş projelerine bile des-  göre tanımlamamız ve biçimlen-
            yenilikçiliğin yeni şeklidir, şirketle-  tek vermeye başladılar. Kurum içi   dirmemiz gerekiyor. Ürünlerimizi
            rin vazgeçilmezidir. Yenilikçilikten   girişimcilik kavramının, şirketlere   geliştirirken odak noktamız bu.
            uzaklaşan şirketler yok olmaya     ihtiyaç duydukları hayal ortaklarını   Aygaz aynı zamanda küresel bir
            mahkumdur; yenilikçiliğe hizmet    sağladığını düşünüyorum. Fikrini   şirket olmanın temellerini atı-
            edecek, yardım edecek her kanalı                                     yor. Londra’da da LPG ticaretine
            gönülden destekliyorum. Pazarla-                                     başladık, Bangladeş’e yaptığımız
            macı, yenilikçi olmak zorundadır,         ‘Ben çocukken Aygaz        yatırımla önemli bir adım attık.
            şirketin 12-24 ayını düşünmelidir.                                   Bu girişimler, Aygaz’ın birikimini
            Bu nedenle kurum içi girişimcilik          mutfağımızda ve           uluslararası boyutlarda kullana-
            kavramı ve inovasyon disiplini yeni     salonumuzdaydı; bugün        bileceğini gösteriyor ve bunları
            görevimin en büyük hediyeleriydi.     balkonumuzda, arabamızda,      gördüğüm için kendimi çok şanslı
            Çok sevinerek bu konulara daldım.                                    hissediyorum.
                                                    bahçemizde, çadırımızda,
            İnovasyon disiplininin şirketlere    karavanımızda. Aygaz her zaman   Geleceğin müşterisinin profilini
            büyük fayda sağladığını düşünü-       hayatımızın içinde olacak, bu   nasıl çizersiniz?
            yorum. Büyük şirketler genelde                                       Y kuşağı ile ilk karşılaştığımız
            risk almak istemezler, karar alırken   bize çok büyük güven veriyor.’  zamanları hatırlıyorum, onlarca
            çok zorlanırlar veya yeni projeler                                   eğitime katılmıştım. Şimdi Z kuşa-
   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19